Winx Club Nieuws: Eerste Teaser Trailer Fate: The Winx Saga Seizoen 2 – World Of Winx Seizoen 2 Storyboard (Mysterie: Geen Onyrix?) – Nieuwe informatie Fate: The Winx Saga Seizoen 2 (Is Stella biseksueel?) – Aankondiging van Winx Club remaster – Iginio Straffi verteld over zijn religie – Rainbow spreekt uit over whitewashing – en veel meer!

Het lijkt erop dat er steeds meer vragen worden beantwoordt. Hoe meer nieuws Updates er bij komen, hoe meer vragen er worden beantwoord die voor ons heel lang onopgelost waren. Veel meer onbeantwoorde vragen worden in
deze nieuwe Winx Club nieuws Update beantwoordt. Hallo Winx-fans, en welkom terug bij deze nieuwe Update
met een mix van Winx Club nieuws, veel Fate: The Winx Saga nieuws, en ook een beetje World Of Winx nieuws.
Maar het is allemaal even interessant kan ik je garanderen.
In de tussentijd dat ik er even tussen uit geglipt was
(Soms even een korte hiatus is ook wel fijn, bloggen is veel werk 😝),
was er veel nieuws uitgekomen. En ik ben blij om het weer met jullie te mogen delen.
Dit is de Winx Club Nieuws Update van 17 Juli 2022:


Nieuwe Teaser Trailer Fate: The Winx Saga Seizoen 2
(scene met Terra en Flora – die allebei zullen verschijnen in Seizoen 2).

Wat vindt jij van deze eerste Teaser Trailer van Fate Seizoen 2?
Wat vindt jij dat Flora nu Terra’s nichtje is?
Laat je mening weten in de reacties hieronder.

World of Winx Seizoen 2 Aflevering ‘Het Meisje in de Sterren’ Storyboard:

Het eerste ding dat me opviel aan deze WoW Seizoen 2 Storyboard dat er geen Onyrix transformatie was.
In het tweede Seizoen van WoW verkrijgen de Winx een nieuwe feeënkracht, genaamd Onyrix. ‘Een verbeterde versie van Dreamix’, zoals Bloom het beschrijft.

Maar in deze Seizoen 2 Storyboard lijkt het erop dat de Winx nog steeds Dreamix gebruiken. Ik denk dat Dreamix oorspronkelijk de enige transformatie was voor de hele serie World Of Winx. Maar waarom hebben ze uiteindelijk dan Onyrix gemaakt? 🤔 (Voor de merchandise, natuurlijk 😝).

Maar ik denk dat ik weet waarom Onyrix bedacht was. In Seizoen 2 konden de Winx
alleen maar in feeën transformeren in de Dromenwereld/Nooitgedachtland. En ik denk dat Onyrix bedacht was als een verklaring waarom de meiden alleen maar hun magie konden gebruiken (of alleen maar deden gebruiken)
in die andere dimensie. Als ze dat hadden gedaan met Dreamix, was het een plotgat geweest. Dan hadden Winx-fans zich afgevraagd, ‘Waarom kunnen de Winx hun Dreamix powers ineens niet meer in de echte wereld gebruiken? In Seizoen 1 konden ze dat wel!’.

Maar het kan ook zijn dat deze hele truc van ‘feeën in de Dromenwereld, normale meisjes in de echte wereld’ ding eerst niet bestond. Maar waarom werdt deze truc dan gebruikt? 🤔 Ik denk om een betere combinatie tussen de spionnen aspect en feeën aspect te maken.

Persoonlijk vondt ik dat er in WoW Seizoen 1 geen goede combinatie werdt gemaakt tussen spionnen en feeën momenten. Soms dan overschaduwde de spionnen aspect, het feeën en fantasie aspect van Winx. En het maakte een plotgat: de Winx konden op feeën op Aarde zijn, maar ze konden op Aarde ook spionnen zijn. Dat vondt ik nogal chaotisch, en het maakte het spionnen aspect nogal nutteloos.

En het is objectief wijze, logischer dat de meiden
feeën zijn in de Dromenwereld, en niet in de echte wereld. Omdat in de echte wereld niemand gelooft in feeën en magie, en de Dromenwereld is letterlijk een dimensie van fantasie en magie.

Maar dit doet me echt denken aan hoe er geen Enchantix aanwezig was in de Winx Club Seizoen 3 Storyboards. Ik denk echt dat het eerst niet de bedoeling was dat de Winx meerdere transformaties zouden krijgen in World of Winx. Ik dacht dat eerst ook dat Dreamix altijd zou blijven. Want dat is wat die impressie is die ik kreeg. Maar fans hebben ook gespeculeerd dat Onyrix er misschien op het laatste minuut erin geschoven is, omdat het een zeer onderontwikkelde en niet goed uitgelegde transformatie is.

En ik vindt dat Rainbow niet echt op het concept in is gegaan, wat maakt het anders dan Dreamix, wat zijn de nieuwe sterkere krachten die de Winx krijgen met Onyrix? En wat is het verschil tussen Dreamix en Onyrix? 🤔 Dit waren allemaal onbeantwoorde vragen.
Waarschijnlijk omdat Onyrix op het laatste moment bedacht was.

Wat vindt jij van deze World of Winx Seizoen 2 Storyboard? Waarom denk jij dat
we Dreamix zien, en geen Onyrix zien in deze Storyboard? En vindt jij dat een
nieuwe transformatie nodig was?
Laat je mening en theorie weten in de reacties hieronder.

Nieuwe informatie Fate: The Winx Saga Seizoen 2:

– Nieuwe kwade monsters zullen verschijnen in het tweede Seizoen. De Winx gaan de strijd aan om de school Alfea te beschermen van een nieuw kwaad dat de inwoners van de Other World bedreigen.

–  Het tweede Seizoen brengt veel actie scénes, veel fantastische en magische momenten met zich mee.

– Hanna van der Westhuizen (Stella in Fate: The Winx Saga) zegt dat de karakters in het nieuwe Seizoen zwaar op de proef zullen worden gesteld.

– Stella is waarschijnlijk biseksueel, en zij en Beatrix zullen waarschijnlijk een koppel worden (Dit is nog niet zeker).

– Hannah zegt dat ze het erg leuk vindt hoe de karakters met elkaar omgaan in het nieuwe Seizoen.

– Stella’s verhaallijn in Seizoen 2 is erg belangrijk.
Hannah verteld dat Stella in het nieuwe Seizoen ‘door haar trauma van het verleden te onderzoeken zal ze een betere versie van zichzelf worden, maar haar pad leidt tot genezing door vriendschap en verbinding’.
‘Vriendschap met de andere meiden zal voor Stella een direct tegengif zijn voor de pijn. Ik denk dat de studie echt als een test is, en in het nieuwe Seizoen zal uitkomen’.

– Danny Griffin (Sky in Fate: The Winx Saga) zegt over het tweede Seizoen dat ‘het Seizoen lichter en helderder zal zijn, maar het donkere aspect er nog steeds zal zijn’. En dat dat de richting van de serie is waar ze nu mee zullen gaan.

– Danny zegt ook dat je meer begrip zult krijgen voor de karakters in het tweede Seizoen. ‘Je zult de karakters veel beter herkennen’. ‘In het eerste Seizoen hadden we maar zes Afleveringen waarin we zoveel mogelijk informatie erin hebben geperst over de vele karakters. Maar in dit Seizoen wordt het allemaal duidelijker, en zullen we je er meer over vertellen’. Het wordt een beetje somber, een beetje licht en ook een beetje ontroerend.

– Danny verteld ook dat er meer details zullen komen. ‘Het wordt eng, maar magisch’.

– Abigial Cowen (Bloom in Fate: The Winx Saga) gebruikt drie woorden om Seizoen 2 te beschrijven:
‘Twisted, gebroken hart, dood’.

– Elisha Applebaum (Musa in Fate: The Winx Saga) zegt dat Seizoen 2 ook veel grappige momenten heeft.

Credits aan WinxClubRus voor dit nieuws.

Wat vindt jij van de nieuwe informatie van Fate: The Winx Saga Seizoen 2?
En ga jij het kijken als het op Netflix komt? Laat je mening weten in de reacties hieronder.

Een Winx Club remaster is aangekondigd!


‘In de nabije toekomst zal Rainbow de eerste drie Seizoenen van de
animatie-serie Winx Club opnieuw uitbrengen in een bijgewerkte kwaliteit’
.

(Bovenstaande foto is een vergelijking met de oude versie van de animatie-serie en de bijgewerkte versie).

Waarom een remaster van de eerste drie Seizoenen van Winx Club? 🤔

Iginio Straffi: ‘Rainbow zal binnenkort bijgewerkte Afleveringen van het eerste Seizoen van Winx Club presenteren op het Giffoni festival in Italië. Waarom hebben we dit besloten? Daar zijn redenen voor, en best belangrijk ook. Als eerst zijn veel fans niet zo blij over de nieuwe Seizoenen en ze staan niet te wachten op Seizoen 9, in de verwachting dat het niet aan hun eisen zal voldoen. Ten tweede weigeren omroepen in veel landen de eerste Seizoenen van Winx Club uit te zenden vanwege de verouderde 480-beeldkwaliteit, omdat de zenders allang zijn overgestapt op uitzendingen van een hoge kwaliteit. En Rainbow wil deze klantenkring niet kwijt raken’.

‘Ten derde realiseert Rainbow dat fans van de oude Seizoenen de remaster met open armen zullen accepteren’.

Iginio Straffi verteld verder alleen de kwaliteit veranderd zal worden, niet het verhaal, in tegenstelling tot de 2010 Winx Club Specials van Seizoen 1 en 2. En Iginio zegt ook dat het zakelijk en financieel heel goed zal zijn voor Rainbow. Voor nu is het nog onduidelijk wanneer deze Winx Club remaster uit zal komen (Het is momenteel nog in de werking).

Credits aan WinxClubRus voor dit nieuws.

Dit is geweldig Winx Club nieuws! Ik ben heel erg enthousiast! 🎊 Het is niet alleen maar leuk, maar ook heel logisch. Het eerst waar ik aan dacht toen ik dit nieuws hoorde was dat dit eigenlijk bewijst dat de animatie van de eerste drie Seizoenen outdated is. Veel Winx-fans zetten de oude animatie van de eerste drie Seizoenen altijd op een voetstukje. Het wordt vaak heel erg geromantiseerd, en fans zeggen vaak ‘hoe perfect het was’ 😕

Het was niet perfect, en dit bewijst het. Vooral omdat televisie zenders de eerste drie Seizoenen niet meer willen uitzenden. Dat bewijst gewoon dat het outdated is, en gewoon niet meer kan. Veel Winx-fans zeggen dat ze de oude animatie van Winx terug moet komen, maar dit is waarom het niet meer terugkomt.
Omdat televisie zenders Winx Club dan niet meer willen uitzenden. En wat heb je aan een serie als televisie zenders het niet eens willen broadcasten? 😕

Maar dat terzijde, ik kan natuurlijk niet wachten op deze nieuwe Winx Club remaster! 🎊 Ik ben heel benieuwd hoe het er allemaal uit gaat zien! En waarom niet? Veel oude films en series doen het tegenwoordig.
Zelfs Disney heeft haar oude klassiekers opgepoetst.
Het is alleen maar een hele logische en slimme keuze.

Wat vindt jij van de aankondiging van een Winx Club remaster?
Ga jij het kijken als het uit komt?
Laat je mening weten in de reacties hieronder.

Iginio Straffi vertelde in een nieuw interview over zijn religie:

Iginio Straffi: ‘Ik geef christelijke waarden door in mijn projecten. Ik blies geloof in mijn familie,
en ik had een partner die priester is: In mijn werk probeer ik vriendschap en aandacht voor anderen over te brengen’.

Iginio Straffi groeide op een katholiek gezin en geloof heeft altijd deel uitgemaakt van zijn leven.

Iginio: ‘Ik ga niet elke Zondag naar de kerk, maar als ik ga, is het een geschenk. En het is ook een geschenk, en een plezier om te bidden en te mediteren!’.

Met zijn werk probeerde hij altijd positieve boodschappen over te brengen. Kijk maar naar de Winx. Feeën die onafscheidelijke vriendinnen zijn, loyaal aan de samenleving en de zwakke beschermen.

Iginio: ‘Ik probeer te leven in overeenstemming met de waarden van evangelie – omdat ik bevoorrecht bent, streef ik ernaar om aandacht te schenken aan de samenleving en aan de behoeften van degene die minder geluk in het leven hebben dan ik, zowel economisch als intellectueel’.

Credits aan WinxClubRus voor deze informatie.

Toen ik dit las kreeg even tranen in mijn ogen. Ik vondt Iginio’s woorden en boodschap
zo mooi, hartverwarmend en inspirerend 🥲 Maar het is ook interessant om wat meer te zien van zijn persoonlijke leven. Ik ben zelf niet gelovig, maar ik vindt religie wel heel mooi, en ik heb veel respect voor mensen die geloven. Ik geloof wel dat het universum een plan met ons heeft, en het dat universum altijd achter je staat.

Religie kan heel mooi zijn, en zoals Iginio Straffi religie gebruikt vindt ik zo prachtig. Vooral hoe hij zegt dat hij het gebruikt om mensen die het minder hebben te helpen. Ik probeer dat ook altijd te doen – ongeacht dat ik niet geloof in een god. Als religie mensen kan aanmoedigen om de wereld een klein beetje
beter te maken, dan heb ik er niets tegen.

Iginio Straffi, je bent een mooi en goed persoon.
Blijf doen met wat je doet. Je doet het goed.
Ik heb veel respect voor je. Ik hoop dat het universum hem veel geluk en voorspoed stuurt ❤

Wat vindt jij van wat Iginio Straffi zei in het nieuwe interview?
En wat vindt jij van de boodschap die hij doorgeeft? Ben jij ook gelovig?
Laat je mening weten in de reacties hieronder.

Francesco Artibani (een schrijver voor Winx Club)
tweette een paar dagen geleden over de whitewashing van Layla en Flora in Winx:

Mijn Nederlandse vertaling:
‘Je hoeft niet moe en boos te zijn. Misschien zijn dit slechts kleine foutjes in het drukproces, het is niet nodig om meteen aan whitewashing te denken’.

Credits aan WinxClubRus voor dit nieuws/informatie.

In een nieuw nummer van Winx Club magazine dat laatst is uitgekomen in Italië
zijn Layla en Flora opnieuw weer ‘witgewassen’.


Ik heb dit zelf ook rondt zien circuleren in de Winx Club-community. Ik zag een foto (de bovenstaande foto) met het nieuwste Winx Club magazine met een blanke Flora en Layla op de voorkant van het tijdschrift. Overigens waren alle Winx op de voorkant bleek (niet alleen Layla en Flora), want ook Stella en Bloom stonden erop. Dus ik denk dat Francesco gelijk heeft dat het echt gewoon een foutje was bij het drukken van de tijdschriften. Ik geef hem gelijk dat het niet altijd whitewashing is.

Maar hoe zit het dan met de whitewashing van Layla en Flora in World of Winx en het Winx Club Seizoen 8? Zijn die dan ook foutjes? Kunnen ze allemaal dan fouten zijn geweest? 🤔 Ik denk het niet. Je kunt natuurlijk niet tientallen keren dezelfde fout maken. Al hoewel, dit niet de eerste keer is. Je weet vast nog wel de fout die Rainbow maakte bij Flora’s Magic Winx transformatie. Aan het einde van het transformeren
miste Flora’s vleugels.

Flora gebruikte de Magic Winx feeënvorm voor de eerste drie Seizoenen, maar die fout werdt steeds niet verbeterd. Veel Winx-fans speculeerde waarom Rainbow deze fout maar steeds niet herstelde. En het leek alsof Rainbow deze fout bij Flora’s transformatie maar steeds niet hadden opgemerkt. Mensen zeggen vaak, ‘Maar hoe kun je nu een fout maken bij je karakter haar huidskleur?’.

Dat kun je eigenlijk ook zeggen bij Flora’s vleugels:
Hoe kun je nu de vleugels van een fee vergeten te tekenen? En het gebeurd vaker dat Rainbow in de animatie vergeet de vleugels van de feeën te tekenen (Hier heb ik een hele pagina toegewijd aan bloopers met missende vleugels 😝).

Wat als het echt slechts maar een fout is? 🤔
Er zijn wel vaker terugkerende fouten in Winx Club. Fouten die je elke dag terug ziet keren in de serie.
Fouten die nooit worden opgemerkt en nooit worden hersteld. Dus is het dan echt slechts een foutje van Rainbow met Layla en Flora’s huidskleur? 🤔 Ik zeg niet dat dit de waarheid is, maar het is wel een dingetje om over na te denken en een idee om te overwegen.

Het kan een fout zijn in de nieuwe kleurenpalet (een idee dat ik al eens eerder naar voren heb gebracht).
Wat als de tekenaars dit doen, omdat ze gewoon focussen op het nieuwe kleurenpalet? En daar de fout is ontstaan? 🤔 En wat als dit gewoon deel is van de nieuwe karakterontwerpen ding van Seizoen 8? 🤔

Mijn impressie uit Francesco’s tweet lijkt erop dat whitewashing dus niet de intentie was van Rainbow – niet met de magazine, maar ook niet mijn de animatie-serie. En zelfs al is het geen fout, en zijn Flora en Layla bewust lichter gemaakt, dan nog hoeft het niet altijd whitewashing te zijn. Niet alles dat wit wordt gewassen is meteen whitewashing. Soms dan zitten er ook anderen redenen/doelen/intenties achter karakters wit maken (zoals het simpele van een vernieuwing van karakterontwerpen).

Wat vindt jij van Francesco Artibani’s tweet over de whitewashing van Flora en Layla?
Vindt jij Layla en Flora’s huidskleur gebleekt zijn whitewashing?
Denk jij echt dat het een ongelukje is? Of heb jij een andere theorie?
Laat je mening weten in de reacties hieronder.

Bedankt voor het lezen van deze de Winx Club-nieuws Update van 17 Juli 2022.
Vergeet niet om je te abonneren op mijn blog,
zodat je elke keer een melding krijgt als ik een nieuwe Update plaats.
You see later!
🙂

5 gedachten over “Winx Club Nieuws: Eerste Teaser Trailer Fate: The Winx Saga Seizoen 2 – World Of Winx Seizoen 2 Storyboard (Mysterie: Geen Onyrix?) – Nieuwe informatie Fate: The Winx Saga Seizoen 2 (Is Stella biseksueel?) – Aankondiging van Winx Club remaster – Iginio Straffi verteld over zijn religie – Rainbow spreekt uit over whitewashing – en veel meer!

  1. That seems like a lot of news, I missed out on most new information since I was on a break this post totally helped me catch up. I think it’s good that the old seasons are being remade in a better quality. It’s been a very long time since then and everything has progressed way more, so improving the quality for the current audience sounds like a good idea.

Plaats een reactie